contact@ars-historica.ro

Delegaţia UE la Chişinău a lansat cea de-a doua ediţie a campaniei privind oportunităţile pentru producători şi antreprenori

„În Uniunea Europeană, în Republica Moldova: către aceeaşi calitate, siguranţă, alegere”. Cu acest generic, Delegaţia Uniunii Europene a lansat cea de-a două ediţie a campaniei privind oportunităţile producătorilor şi antreprenorilor locali care exportă sau care tind să se afirme în Uniunea Europeană. Acţiunea vine să informeze cetăţenii despre beneficiile pe care le aduce implementarea Acordului de Liber Schimb cu Uniunea Europeană pentru consumatori, prin creşterea calităţii şi siguranţei produselor, dar şi prin creşterea încrederii în producătorii din Republica Moldova, relatează Mesager.

La eveniment a fost organizată şi expoziţia „Creat în Moldova, Apreciat în Lume”, unde au fost expuse produse organice. Antreprenorii din Moldova spun că piaţa Uniunii Europene le oferă noi posibilităţi de desfacere.

„Cerealele care le producem nu conţin aditivi, nu conţin conservanţi.  În Uniunea Europeană sunt mulţi consumatori care doresc să cumpere produse sănătoase. Ce ne rămâne nouă doar să facem un ambalaj mai atractiv”, a declarat antreprenorul, Angela Sobol.

„Suntem producători de produse de patiserie congelate. Suntem în pregătirea actelor pentru a merge spre UE. Dorim foarte mult să mergem la export. Oportunităţi şi posibilităţi ne-ar oferi în primul rând locuri de muncă pentru cei de acasă”, a declarat antreprenorul, Diana Gudima.

Preluarea standardelor internaţionale reprezintă un proces complex, care necesită investiţii, susţin oficialii europeni şi moldoveni.

„Au crescut exporturile spre UE până la 70 la sută din exporturile Republica Moldova. Potenţial este încă foarte mare, când vor fi atinse standardele în domeniul producţiei de origine animalieră se deschide încă o parte din piaţă foarte mare şi foarte promiţătoare”, a declarat ambasadorul UE la Chişinău, Peter Michalko.

„Guvernul Republicii Moldova şi agenţiile noastre responsabile de infrastructura calităţii au întreprins mari eforturi şi vor continua să asigurăm pe deplin standardele europene. Produsele şi serviciile de înaltă calitate reprezintă acum o carte de vizită pentru Moldova”, a declarat secretarul de stat de la Ministerul Economiei, Iuliana Drăgălin.

Campania de sensibilizare a opiniei publice „În Uniunea Europeană, în Republica Moldova: către aceeaşi calitate, siguranţă, alegere”, va dura până la sfârşitul lunii iunie.

Sursa: www.trm.md

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *