contact@ars-historica.ro

Diplomația economică, printre subiectele-cheie abordate la „Moldova Business Week 2019”

13 noiembrie 2019, Chișinău – Promovarea continuă a obiectivelor diplomației economice, avansarea reformelor-cheie, stabilizarea economiei și consolidarea mediului de afaceri bazat pe reguli, precum și diversificarea piețelor de desfacere pentru produsele și serviciile autohtone. Sunt principalele subiecte abordate de către secretarul de stat, Tatiana Molcean, în deschiderea celei de-a șasea ediții a celui mai important eveniment economic din țară – „Moldova Business Week”.

În discursul său, Tatiana Molcean a pus accent pe prioritățile ce se impun întru promovarea potențialului economic și de afaceri al Republicii Moldova, și anume: valorificarea piețelor de desfacere tradiționale pentru produsele și serviciile autohtone, explorarea și obținerea accesului pe noi piețe și consolidarea imaginii Republicii Moldova ca destinație investițională atractivă. „Cu o poziționare geografică strategică – vecină a Uniunii Europene la Est, o punte între Est și Vest -, cu o serie de acorduri de liber schimb, precum ZLSAC, CSI, CEFTA, Acordul de comerț liber cu Turcia, țara noastră are astăzi un acces privilegiat la o piață de peste 800 de milioane de consumatori. Este un mare avantaj”, a punctat diplomatul moldovean.

În ceea ce privește impactul pozitiv al Zonei de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător între Republica Moldova și UE, Tatiana Molcean a menționat că este necesară consolidarea tuturor eforturilor pentru a explora noi piețe și a pătrunde pe ele cu produse și servicii autohtone din sectoare strategice precum IT, agroalimentar, turism, automotive, fashion etc. „Republica Moldova își consolidează imaginea de partener de încredere pentru mediul de afaceri și cea de destinație emergentă atractivă pentru investiții străine. Totodată, țara este angajată în valorificarea potențialului existent pe diverse piețe la nivel global, cum ar fi SUA, China, India, Japonia, Israel, Canada, Egipt, EAU, Qatar etc.”, a adăugat Tatiana Molcean.

Aflată la a șasea ediție, „Moldova Business Week” se ține la Chișinău în zilele de 13-16 noiembrie a.c. La eveniment participă peste 1000 de antreprenori, investitori și lideri în afaceri din 24 de state, precum și 26 de speakeri notorii din 15 țări.

Sursa: https://mfa.gov.md

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *